HY__LP11_kasvaP_FI_B3____BW.jpg
Oulu_uni_logo_mv.png
AaltoYliopisto_logo_mv.png
UEF_eng_pysty_1_black.png
ulapland_MV_logo.png
aalogobasic4c_MV.jpeg
Rahoittaa:

©2019 by Kansallinen arviointiosaamisen kehittämisverkosto KAARO

Oppimisen ja osaamisen arviointi kaipaa petrausta perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa

Oppilaat pitävät arviointia tärkeänä, ja toivovat siltä erityisesti kannustavuutta. Oppilaat ja huoltajat ovat melko tyytyväisiä opettajien arviointityöhön. Arvioinnin ongelmana ovat erityisesti yksipuoliset menetelmät ja arvioinnin eri osapuolille epäselviksi jääneet arviointiperusteet.

Oppimisen ja osaamisen arviointi kaipaa petrausta perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa
Lukiodiplomi kaipaa kehittämistä

Lukiodiplomeita pitää kehittää, ja niiden suorittamisesta pitää olla hyötyä opiskelijalle.

Lukiodiplomi kaipaa kehittämistä
Varhennettu kieltenopetus

Uudistus on historiallinen: tuntijakoon kajotaan ensimmäistä kertaa peruskoulun historiassa.

Varhennettu kieltenopetus
Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta?

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista
Kokeilu

testataan testataan

Kokeilu
Testilinkkaus

Testataan vielä kerran lsknväaojgbäab

Testilinkkaus
Käänteinen arviointi

Tutustu käänteiseen arviointiin.

Käänteinen arviointi
Käänteinen arviointi2

Käänteinen arviointi haastaa perinteisen arviointikäsityksen. Käänteisessä oppimisessa keskeistä on oppilaan itseohjautuminen, yhteisöllisyys ja oppimaan oppiminen.

Käänteinen arviointi2
 Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta? Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi selvitti opettajien, oppijoiden ja huoltajien näkemyksiä ja esitteli alustavia tuloksia tänään Educa-messuilla. OAJ ehdottaa arvioinnin tueksi tutoropettajia ja kansallista tukipankkia.

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista
Arviointiraportti julkaistu

Karvi julkaisi Perusopetuksen ja lukiokoulutuksen oppimisen ja osaamisen arvioinnin arviointiraportin.

Arviointiraportti julkaistu
Oppimisen ja osaamisen arviointi kaipaa petrausta perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa

Oppimisen ja osaamisen arviointi kaipaa petrausta perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa

Oppilaat pitävät arviointia tärkeänä, ja toivovat siltä erityisesti kannustavuutta. Oppilaat ja huoltajat ovat melko tyytyväisiä opettajien arviointityöhön. Arvioinnin ongelmana ovat erityisesti yksipuoliset menetelmät ja arvioinnin eri osapuolille epäselviksi jääneet arviointiperusteet.

From:

$550

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta?

From:

$550

Käänteinen arviointi

Käänteinen arviointi

Tutustu käänteiseen arviointiin.

From:

$550

Arviointiraportti julkaistu

Arviointiraportti julkaistu

Karvi julkaisi Perusopetuksen ja lukiokoulutuksen oppimisen ja osaamisen arvioinnin arviointiraportin.

From:

$550

Lukiodiplomi kaipaa kehittämistä

Lukiodiplomi kaipaa kehittämistä

Lukiodiplomeita pitää kehittää, ja niiden suorittamisesta pitää olla hyötyä opiskelijalle.

From:

$550

Kokeilu

Kokeilu

testataan testataan

From:

$550

Käänteinen arviointi2

Käänteinen arviointi2

Käänteinen arviointi haastaa perinteisen arviointikäsityksen. Käänteisessä oppimisessa keskeistä on oppilaan itseohjautuminen, yhteisöllisyys ja oppimaan oppiminen.

From:

$550

Varhennettu kieltenopetus

Varhennettu kieltenopetus

Uudistus on historiallinen: tuntijakoon kajotaan ensimmäistä kertaa peruskoulun historiassa.

From:

$550

Testilinkkaus

Testilinkkaus

Testataan vielä kerran lsknväaojgbäab

From:

$550

 Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta? Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi selvitti opettajien, oppijoiden ja huoltajien näkemyksiä ja esitteli alustavia tuloksia tänään Educa-messuilla. OAJ ehdottaa arvioinnin tueksi tutoropettajia ja kansallista tukipankkia.

From:

$550

Oppilaat pitävät arviointia tärkeänä, ja toivovat siltä erityisesti kannustavuutta. Oppilaat ja huoltajat ovat melko tyytyväisiä opettajien arviointityöhön. Arvioinnin ongelmana ovat erityisesti yksipuoliset menetelmät ja arvioinnin eri osapuolille epäselviksi jääneet arviointiperusteet.

Oppimisen ja osaamisen arviointi kaipaa petrausta perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa

Uudistus on historiallinen: tuntijakoon kajotaan ensimmäistä kertaa peruskoulun historiassa.

Varhennettu kieltenopetus

testataan testataan

Kokeilu

Tutustu käänteiseen arviointiin.

Käänteinen arviointi

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta? Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi selvitti opettajien, oppijoiden ja huoltajien näkemyksiä ja esitteli alustavia tuloksia tänään Educa-messuilla. OAJ ehdottaa arvioinnin tueksi tutoropettajia ja kansallista tukipankkia.

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Lukiodiplomeita pitää kehittää, ja niiden suorittamisesta pitää olla hyötyä opiskelijalle.

Lukiodiplomi kaipaa kehittämistä

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta?

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Testataan vielä kerran lsknväaojgbäab

Testilinkkaus

Käänteinen arviointi haastaa perinteisen arviointikäsityksen. Käänteisessä oppimisessa keskeistä on oppilaan itseohjautuminen, yhteisöllisyys ja oppimaan oppiminen.

Käänteinen arviointi2

Karvi julkaisi Perusopetuksen ja lukiokoulutuksen oppimisen ja osaamisen arvioinnin arviointiraportin.

Arviointiraportti julkaistu