top of page
Oppimisen ja osaamisen arviointi kaipaa petrausta perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa
Oppimisen ja osaamisen arviointi kaipaa petrausta perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa

Oppilaat pitävät arviointia tärkeänä, ja toivovat siltä erityisesti kannustavuutta. Oppilaat ja huoltajat ovat melko tyytyväisiä opettajien arviointityöhön. Arvioinnin ongelmana ovat erityisesti yksipuoliset menetelmät ja arvioinnin eri osapuolille epäselviksi jääneet arviointiperusteet.

Lukiodiplomi kaipaa kehittämistä
Lukiodiplomi kaipaa kehittämistä

Lukiodiplomeita pitää kehittää, ja niiden suorittamisesta pitää olla hyötyä opiskelijalle.

Varhennettu kieltenopetus
Varhennettu kieltenopetus

Uudistus on historiallinen: tuntijakoon kajotaan ensimmäistä kertaa peruskoulun historiassa.

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista
Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta?

Kokeilu
Kokeilu

testataan testataan

Testilinkkaus
Testilinkkaus

Testataan vielä kerran lsknväaojgbäab

Käänteinen arviointi
Käänteinen arviointi

Tutustu käänteiseen arviointiin.

Käänteinen arviointi2
Käänteinen arviointi2

Käänteinen arviointi haastaa perinteisen arviointikäsityksen. Käänteisessä oppimisessa keskeistä on oppilaan itseohjautuminen, yhteisöllisyys ja oppimaan oppiminen.

 Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista
Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta? Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi selvitti opettajien, oppijoiden ja huoltajien näkemyksiä ja esitteli alustavia tuloksia tänään Educa-messuilla. OAJ ehdottaa arvioinnin tueksi tutoropettajia ja kansallista tukipankkia.

Arviointiraportti julkaistu
Arviointiraportti julkaistu

Karvi julkaisi Perusopetuksen ja lukiokoulutuksen oppimisen ja osaamisen arvioinnin arviointiraportin.

Oppimisen ja osaamisen arviointi kaipaa petrausta perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa

Oppimisen ja osaamisen arviointi kaipaa petrausta perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa

keskiviikkona 10. huhtikuuta 2019 klo 9.00.00 UTC

Oppilaat pitävät arviointia tärkeänä, ja toivovat siltä erityisesti kannustavuutta. Oppilaat ja huoltajat ovat melko tyytyväisiä opettajien arviointityöhön. Arvioinnin ongelmana ovat erityisesti yksipuoliset menetelmät ja arvioinnin eri osapuolille epäselviksi jääneet arviointiperusteet.

From:

$550

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

perjantaina 25. tammikuuta 2019 klo 7.00.00 UTC

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta?

From:

$550

Käänteinen arviointi

Käänteinen arviointi

keskiviikkona 8. toukokuuta 2019 klo 21.00.00 UTC

Tutustu käänteiseen arviointiin.

From:

$550

Arviointiraportti julkaistu

Arviointiraportti julkaistu

keskiviikkona 10. huhtikuuta 2019 klo 9.00.00 UTC

Karvi julkaisi Perusopetuksen ja lukiokoulutuksen oppimisen ja osaamisen arvioinnin arviointiraportin.

From:

$550

Lukiodiplomi kaipaa kehittämistä

Lukiodiplomi kaipaa kehittämistä

maanantaina 4. helmikuuta 2019 klo 6.30.00 UTC

Lukiodiplomeita pitää kehittää, ja niiden suorittamisesta pitää olla hyötyä opiskelijalle.

From:

$550

Kokeilu

Kokeilu

torstaina 23. toukokuuta 2019 klo 9.00.00 UTC

testataan testataan

From:

$550

Käänteinen arviointi2

Käänteinen arviointi2

maanantaina 6. toukokuuta 2019 klo 10.00.00 UTC

Käänteinen arviointi haastaa perinteisen arviointikäsityksen. Käänteisessä oppimisessa keskeistä on oppilaan itseohjautuminen, yhteisöllisyys ja oppimaan oppiminen.

From:

$550

Varhennettu kieltenopetus

Varhennettu kieltenopetus

maanantaina 1. huhtikuuta 2019 klo 7.00.00 UTC

Uudistus on historiallinen: tuntijakoon kajotaan ensimmäistä kertaa peruskoulun historiassa.

From:

$550

Testilinkkaus

Testilinkkaus

maanantaina 20. toukokuuta 2019 klo 22.30.00 UTC

Testataan vielä kerran lsknväaojgbäab

From:

$550

 Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

maanantaina 6. toukokuuta 2019 klo 10.00.00 UTC

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta? Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi selvitti opettajien, oppijoiden ja huoltajien näkemyksiä ja esitteli alustavia tuloksia tänään Educa-messuilla. OAJ ehdottaa arvioinnin tueksi tutoropettajia ja kansallista tukipankkia.

From:

$550

Oppimisen ja osaamisen arviointi kaipaa petrausta perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa

Oppilaat pitävät arviointia tärkeänä, ja toivovat siltä erityisesti kannustavuutta. Oppilaat ja huoltajat ovat melko tyytyväisiä opettajien arviointityöhön. Arvioinnin ongelmana ovat erityisesti yksipuoliset menetelmät ja arvioinnin eri osapuolille epäselviksi jääneet arviointiperusteet.

Varhennettu kieltenopetus

Uudistus on historiallinen: tuntijakoon kajotaan ensimmäistä kertaa peruskoulun historiassa.

Kokeilu

testataan testataan

Käänteinen arviointi

Tutustu käänteiseen arviointiin.

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta? Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi selvitti opettajien, oppijoiden ja huoltajien näkemyksiä ja esitteli alustavia tuloksia tänään Educa-messuilla. OAJ ehdottaa arvioinnin tueksi tutoropettajia ja kansallista tukipankkia.

Lukiodiplomi kaipaa kehittämistä

Lukiodiplomeita pitää kehittää, ja niiden suorittamisesta pitää olla hyötyä opiskelijalle.

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta?

Testilinkkaus

Testataan vielä kerran lsknväaojgbäab

Käänteinen arviointi2

Käänteinen arviointi haastaa perinteisen arviointikäsityksen. Käänteisessä oppimisessa keskeistä on oppilaan itseohjautuminen, yhteisöllisyys ja oppimaan oppiminen.

Arviointiraportti julkaistu

Karvi julkaisi Perusopetuksen ja lukiokoulutuksen oppimisen ja osaamisen arvioinnin arviointiraportin.

bottom of page