KOULUTUKSIA JA TAPAHTUMIA

KAARO-verkosto järjestää arviointiosaamista tukevia kursseja, koulutuksia, seminaareja ja arviointiosaamisen tapahtumia ympäri Suomea. Tervetuloa mukaan!

KAARO-verkosto järjestää kursseja ja koulutuksia, seminaareja kunnille ja koulutuksia kouluille sekä muita tapahtumia arviointiosaamisesta ja sen kehittämisestä. KAARO-verkosto järjestää aktiivisesti toimintaa ympäri Suomea.

Järjestämme tutkimusperustaisesti opettajien perus- ja täydennyskoulutusta. KAARO-verkosto järjestää vuosien 2019-2022 aikana vähintään 10 kurssia opettajien täydennyskoulutukseksi eri puolilla Suomea. Vaikutamme useiden ylioipistojen opettajankoulutuksen peruskurssien kehittämiseen.

ARVIOINTIKRITEERIT JA OPPIMISEN TAVOITTEET (5 OP)
Verkkokurssi, syksy 2021
KAARO_banneri_kurssikuvaukseen.png

Kohderyhmä: erityisesti perusopetuksen aineenopettajat ja aineenopettajaopiskelijat

 

Kurssin toteutus: harjoitukset MOOC-verkkokurssialustalla, kurssikirjallisuuteen ja videomateriaaliin tutustuminen


Kurssikuvaus: Kurssi johdattaa opettajat tarkastelemaan ja kehittämään omaa arviointiaan uudistuneen opetussuunnitelman arviointiluvun sekä uunistuneiden päättöarvioinnin kriteerien avulla. Kurssilla perehdytään tarkemmin oppiaineryhmittäin päättöarvioinnin kriteereihin, mikä tukee kriteeriperustaisen arvioinnin toteuttamista perusopetuksen arjessa. Kurssin kantavia teemoja ovat yhdenvertaisuus ja tasa-arvoisuus arviointityön perusteena.

Kurssin suorittaminen: Kurssikirjallisuuteen ja videomateriaaliin tutustuminen, harjoitukset ja vertaiskeskusteluun osallistuminen MOOC-alustalla

ARVIOINTIKRITEERIT JA OPPIMISEN TAVOITTEET
TAIDE- JA TAITOAINEISSA (5 OP)
 
Kolme kurssitoteutusta
syksyn 2021ja kevään 2022 aikana
Paletti.png

Kohderyhmä: erityisesti taide- ja taitoaineiden aineenopettajille ja aineenopettajaopiskelijoille

 

Kurssin toteutus: Kaksi koulutuspäivää verkossa, kolme etäjaksoa MOOC-oppimisympäristössä ja pienryhmätapaamisina etäyhteyksin


Kurssikuvaus: Kurssi johdattaa taide- ja taitoaineiden opettajat tarkastelemaan ja kehittämään omaa arviointiaan uudistuneen opetussuunnitelman arviointiluvun sekä uudistuneiden päättöarvioinnin kriteereihin avulla. Kurssilla perehdytään tarkemmin taide- ja taitoaineiden päättöarvioinnin kriteereihin, mikä tukee kriteeriperustaisen arvioinnin toteuttamista perusopetuksen arjessa. Kurssin kantavia teemoja ovat yhdenvertaisuus ja tasa-arvoisuus arviointityön perusteena.

Kurssin suorittaminen: kahteen koulutuspäivään osallistuminen verkossa, kolmen etäjakson tehtävät sekä opettajatiimeissä työskentelyä

KEHITETÄÄN ARVIOINTIA YHDESSÄ! - ARVIOINTITIIMIT ARVIOINNIN KEHITTÄMISEN TUKENA (5 OP)
Verkkokurssi, syksy 2021
Ryhmätyö.png

Kohderyhmä: perusopetuksen opettajat

Kurssin toteutus: joustava verkkokurssi MOOC-alustalla


Kurssikuvaus: Kehitetään arviointia yhdessä! – arviointitiimit arvioinnin kehittämisen tukena -kurssi johdattaa opettajat tarkastelemaan ja kehittämään arviointia omassa työyhteisössään. Kurssilla tutustutaan perusopetuksen opetussuunnitelman arviointiluvun keskeisiin periaatteisiin ja niiden vaikutukseen arvioinnin kehittämisessä. Kurssilla avataan arvioinnin käsitteitä ja teorioita monipuolisesti käytännön esimerkkien, tutkimustiedon ja monipuolisten harjoitteiden kautta.

Kurssin suorittaminen: Kolme vertaisverkkokeskustelua, kolme tehtävää, kurssimateriaaliin tutustuminen

ARVIOINTI PEDAGOGISENA TYÖVÄLINEENÄ
VARHAISKASVATUKSESSA JA
ESIOPETUKSESSA (5 OP)
Verkkokurssi, kevät 2022
Ikoni - ABC.png

Kohderyhmä: perusopetuksen opettajat ja opettajaopiskelijat

Kurssin toteutus: joustava verkkokurssi MOOC-alustalla


Kurssikuvaus: Arviointi pedagogisena työvälineenä peruskoulussa MOOC-kurssi johdattaa opettajat tarkastelemaan ja kehittämään omaa arviointiosaamistaan ja -käytänteitään. Kurssilla tutustutaan arviointia ja oppimista määritteleviin teorioihin ja opitaan yhdessä soveltamaan teorioita omaan opetustyöhön. Teorian ja konkreettisten mallien avulla tarkastellaan ja kehitetään omia arviointikäytänteitä. 

Kurssin suorittaminen: Kolme vertaisverkkokeskustelua, kolme tehtävää, kurssimateriaaliin tutustuminen

ARVIOINTI PEDAGOGISENA TYÖVÄLINEENÄ
PERUSKOULUSSA (5 OP)
Verkkokurssi, kevät 2022
Ikoni - ABC.png

Kohderyhmä: perusopetuksen opettajat ja opettajaopiskelijat

Kurssin toteutus: joustava verkkokurssi MOOC-alustalla


Kurssikuvaus: Arviointi pedagogisena työvälineenä peruskoulussa MOOC-kurssi johdattaa opettajat tarkastelemaan ja kehittämään omaa arviointiosaamistaan ja -käytänteitään. Kurssilla tutustutaan arviointia ja oppimista määritteleviin teorioihin ja opitaan yhdessä soveltamaan teorioita omaan opetustyöhön. Teorian ja konkreettisten mallien avulla tarkastellaan ja kehitetään omia arviointikäytänteitä. 

Kurssin suorittaminen: Kolme vertaisverkkokeskustelua, kolme tehtävää, kurssimateriaaliin tutustuminen

ARVIOINTI PEDAGOGISENA TYÖVÄLINEENÄ
LUKIOSSA (5 OP)
Verkkokurssi, kevät 2022
Ikoni - ABC.png

Kohderyhmä: lukion opettajat

Kurssin toteutus: joustava verkkokurssi MOOC-alustalla


Kurssikuvaus: Arviointi pedagogisena työvälineenä lukiossa MOOC-kurssi johdattaa opettajat tarkastelemaan ja kehittämään omaa arviointiosaamistaan ja -käytänteitään. Kurssilla tutustutaan arviointia ja oppimista määritteleviin teorioihin ja opitaan yhdessä soveltamaan teorioita omaan opetustyöhön. Teorian ja konkreettisten mallien avulla tarkastellaan ja kehitetään omia arviointikäytänteitä. 

Kurssin suorittaminen: Kolme vertaisverkkokeskustelua, kolme tehtävää, kurssimateriaaliin tutustuminen

HY__LP11_kasvaP_FI_B3____BW.jpg
AaltoYliopisto_logo_mv.png
UEF_eng_pysty_1_black.png
ulapland_MV_logo.png
aalogobasic4c_MV.jpeg
Rahoittaa:
OKM_FI_2rivi_logot_ISO._läpinäkyvä.png
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube

©2021 by Kansallinen arviointiosaamisen kehittämisverkosto KAARO