Videot ja podcastit
Seminaari ja koulutusmateriaalit
Seminaari ja koulutusmateriaalit
Seminaari ja koulutusmateriaalit
Arviointi mediassa
Arviointi mediassa
Linkit ja vinkit
Linkit ja vinkit
Arviointi mediassa
ma 21. syysk.
|Työskentelytila ilmoitetaan myöhemmin
Inari: Kehitetään arviointia yhdessä! - Arviointitiimit pedagogisen kehittämisen tukena (5 op)
Kansallinen arviointiosaamisen kehittämisverkosto (KAARO) järjestää lukuvuonna 2020–2021 Opetushallituksen rahoittamana täydennyskoulutusta opetussuunnitelman perusteiden arviointiluvun täsmennyksistä ja uusista arviointikriteereistä.
Paikka & aika
21. syysk. 2020 klo 9.00 – 01. jouluk. 2020 klo 16.00
Työskentelytila ilmoitetaan myöhemmin
Tietoa tapahtumasta
Kehitetään arviointia yhdessä! Arviointitiimit pedagogisen kehittämisen tukena -koulutus järjestetään valtakunnallisena koulutuksena syksyllä 2020.
Inarin koulutuspäivät: 21.9., 4.11., 1.12.
Koulutuspäivät ovat samansisältöiset eri paikkakunnilla, ja ne toteutetaan ensisijaisesti lähiopetuksena etenkin koulutuksen ensimmäisenä ja viimeisenä päivänä. Covid-tilannetta koskevien viranomaisohjeiden mukaan voidaan tarvittaessa hyödyntää etäosallistumismahdollisuuksia.
Koulutus on osallistujille maksuton.
Koulutuksen suorittamisesta voi saada todistuksen. Koulutukseen voi osallistua myös ilman opintopistesuorituksia, mutta opintopistesuorittamista suositellaan. Koulutuspäiviä edeltää yhteensä kolme pientä ennakkotehtävää. Ne tulee tehdä, vaikkei suorittaisi opintopisteitä. Kunkin koulutuspäivän pituus: klo 9–16.
Kouluttaja: pääkouluttaja Sari Harmoinen
Maksimiosallistujamäärä Inarin koulutukseen: 30 henkeä
Ilmoittautuminen: Viimeistään 24.11.2020.
Lisätietoja:
Koulutussisällöistä Sari Harmoinen, 0294 48 3709, sari.harmoinen@oulu.fi
1. koulutuspäivän sisällöt:
• OPS luku 6: keskeiset periaatteet ja arvioinnin käsitteet
• opinnoissa eteneminen, lukuvuosi ja päättöarviointi, oppimisen tuki ja arviointi
• arviointitiimin toiminta, muutostyön organisointi, näkökulmia arviointitiimien toimintaan
• koulun arvioinnin kehittämisen aloitus ja arviointitiimin toiminnan suunnittelu ja toteutus
2. koulutuspäivän sisällöt:
• kertausta arvioinnin kohteista: oppiminen, työskentely, käyttäytyminen
• formatiivisen arvioinnin ja palautteen antaminen, oppimisen tukeminen arvioinnilla
• arviointimenetelmät ja -käytänteet
• summatiivinen arviointi
• arviointiosaamisen käsitteellistäminen
3. koulutuspäivän sisällöt:
• arviointi koko kouluyhteisön asiana
• osallisuus ja jaettu johtajuus
• arviointi ja oppimisen tukeminen: koulun ja kotien yhteistyö
• arviointidialogit, arvioinnista keskusteleminen